16jan

Trendi csomagolási technikák 2016

Hogyan nyeri meg a vásárlókat a csomagolási technikák új generációja?

A trendek kapcsán mindig az örök körforgás bukkan fel: a divatos csomagolási technikák jönnek, egyre többen használják őket, már szinte mindenki így csomagol, aztán eltűnnek – ahhoz hogy egy idő múlva ismét felbukkanjanak, és megismételjék korábbi sikereiket.

Mit vár el a vásárló 2016-ban a termékcsomagolástól?

Tiszta és érthető üzenetet, lényegretörő információt. Ez nem csupán minimalizmus, sokkal inkább esszencializmus. A csomagolásnak egy dologra kell összpontosítania: a lényegre. Ezt az üzenetet kell továbbadnunk, méghozzá egyetlen pillanat alatt. Mert a legtöbb esetben ennyi ideje van egy terméknek felhívni magára a figyelmet.

A termékcsomagolás többről szól, mint a puszta védelemről, biztonságos szállításról és tárolásról. A jó csomagolási technikák ma már a felhasználói élményről szólnak, ezért a csomagolás egyik legfontosabb fukciója az lesz, hogy képes legyen eladni a terméket.

6 kulcsfontosságú trend a csomagolási technikák területén 2016-ban

Digitális fejlődés. A nyomtatott csomagolások új generációjával állunk szemben. A digitális nyomtatás lehetővé teszi, hogy a termékek csomagolása magára vonja a figyelmet, és kiemelje a terméket a boltok zsúfolt polcain.

Lényegretörő üzenet. Az információkkal bombázott vásárlók bizalmát átláthatósággal és egyszerű címkézéssel lehet megnyerni. Mert az információnak hatalma van, de csak a lényeginek. Minden lényeges információt érdemes feltüntetni a termékcsomagoláson: a vásárlók bizalma, a márkahűség többletbevételt jelent a gyártó számára.

Rugalmas csomagolóanyagok. Hihetetlenül praktikusak, rendkívül jól használhatók. A tasakok egyre népszerűbbek, a biztonságos szállítás és tárolás mellett még a termék előnyös megjelenését is biztosítják – vagyis nagyban hozzájárulnak annak eladhatóságához. Ráadásul a legegyszerűbb csomagolási technikák közé tartoznak.

Többet, mint zöld csomagolás. Egyre többen mondják azt, hogy fontos számukra a környezettudatos csomagolás, és ez meghatározza a vásárlási szokásaikat is. Az újrahasznosítható, ill. lebomló csomagolóanyagok segítségével a gyártó közös nézőpontot alakíthat ki a vásárlójával.

Fontos a méret. Kit nem ért már csalódás a félig töltött dobozú mosószerek, a látványos, de becsapó csomagolások kapcsán? Amit ezekkel el lehet érni, az egy vásárlás, egyetlen egy. 2016-ban a vásárló elvárja, hogy a csomagolás hűen tükrözze a terméket, és azt is értékeli, ha kevés hulladék marad utána. Győz a minimalizmus: a kevesebb jobb.

Betör a mobilvilág a csomagolátechnikába is. Ahogy a hétköznapi életünk szerves részévé váltak a mobil eszközök, úgy hatoltak be annak minden szegmensébe, a csomagolási technikák világába is. A QR-kódokon túl egyre nagyobb területet hódítanak az új technológiájú chipek, mint az NFC kapcsolódás és a BLE.

Ha olyan csomagolási technikákat szeretne alkalmazni, amelyek szabad utat biztosítanak a vásárlói felé, vegye fel velünk a kapcsolatot!