Melyek a legfőbb változások? Rövid helyzetjelentésünkből kiderül!

Első a higiénia, és ez kihat a csomagolóanyag-választásra is

A járvány érthető módon fokozta a fogyasztók higiéniai aggályait. A fogyasztók nemcsak elvárják  a vállalkozásoktól, hogy az egészséget és a higiéniát helyezzék előtérbe a termék csomagolásánál, de tudatosan olyan termékeket választanak, amelyek meggyőzik őket higiénikus mivoltukról. Ez a tendencia arra kényszeríti a vállalalkozásokat, hogy szükség szerint többet fektessenek a csomagolóanyagokba.

A pandémiát megelőzően a könnyű csomagolóanyagok (egyszerűbb szállítás, egyszerűbb anyagmozgatás) és a fenntartható alternatívák iránti kereslet volt számottevő. A csomagolási költségek csökkentése, a csomagolóanyag-használat optimalizálása uralkodó tendencia volt a csomagolás terén; a COVID-19 azonban megváltoztatta, hogy a vállalkozások tulajdonosai hogyan viszonyulnak a csomagolóanyag-felhasználás költségcsökkentéséhez. Sok cégnek újra kellett gondolnia a teljes csomagolási folyamatot az alábbi tényezők mentén:

1. A porciós csomagolások reneszánsza
Mivel az emberek jelentős része aggódik amiatt, hogy az élelmiszercsomagolások közvetítésével fertőződik meg, nagyobb hangsúly helyeződött a porciós (egy adagos) csomagolásokra.

2. Minimális érintkezés a csomagolással
A társadalmi távolságtartás megváltoztatta a fogyasztók kapcsolatát az ellátó és szolgáltató vállalkozásokkal. Sokszor nem elég a biztonságos, fertőtlenített csomagolóanyag. Plusz védőréteggel, lehúzható fóliával bővül több termék csomagolása.

3. Az online kereskedelem megerősödése
Mivel egyre többen választják ezt a vásárlási módot (erősítve a pandémia előtt is jelentős trendet), számos vállalkozás helyezte a hangsúlyt egy webshop üzemeltetésére. Ehhez olyan csomagolóanyagokat kell beszerezzen, amelyek ideálisak a terméke szállításához, megfelelő védelemmel látják el még a sérülékeny, törékeny árucikkeket is.

Biztonság – már nem csak a dézsmálástól tartunk

A járvány egyik hozadéka az volt, hogy a csomagokat nem csak a dézsmálás ellen kell védeni, hiszen az embereket nyugtalanítja a koronavírussal való érintkezés is. Vállalkozásként a csomagolásbiztonsági protokoll megerősítésével lehet kezelni ezeket az aggodalmakat.

Íme, néhány módszer, ami garantálja, hogy szabotázsbiztos legyen a csomagolás:

  • zsugorfólia
  • dézsmabiztos zsugorfólia kupakokra
  • héjfólia
  • celofán védőborítás
  • vákuumtasak
  • termékfedél-fólia
  • letéphető fedelek

 

Megnőtt az egyszer használatos műanyag csomagolások iránti kereslet

Tény, hogy a járvány nem kedvez a fenntartható csomagolásoknak, sem a csomagolóanyag csökkentésére irányuló tendenciáknak. Olyan megoldásokat kell találni, amelyek csökkentik a csomagolóanyag-felhasználást, de megmarad a rétegek száma: például a termékdoboz nagyságának csökkentése jó megoldás a keletkező hulladék csökkentésére.

Lehet, hogy az automata csomagológép lesz a megoldás?

Az új csomagolási protokoll egyik alapeleme, hogy lehetőleg minél kevesebben érintkezzenek egy adott termék csomagolásával, ami nyilvánvalóan egyes folyamatok automatizálásával oldható meg. Automata csomagológép használatával kiküszöbölhető a felületi szennyeződés.

Mit tehet az a kisvállalkozás, amelyik még nem készült fel a csomagolási folyamatok teljes automatizálására? Az alapelv az, hogy csomagolás a lehető legkevesebb kézen haladjon át. Ebben az esetben a félautomata csomagológépek is remek alternatívát jelentenek, hiszen legtöbb esetben egyetlen kezelőre van csak szükség az üzemeltetésükhöz.

A megfelelő csomagolóanyagok kiválasztása

A pandémia okozta helyzetben talán még fontosabbá vált a megfelelő csomagolóanyagok használata. Vásárolja meg műanyag csomagolóanyagait közvetlenül a gyártótól, közvetítő fél nélkül! Az Uniotechnél bármilyen rugalmas műanyag csomagolóanyagot legyártunk, kérjen árajánlatot itt>>