11okt

Amikor a vásárló kiakad: TOP3 csomagolástechnikai hiba

A termékcsomagolás szerves részét képezi a marketingnek. Minden vállalkozásnak jól felfogott érdeke, hogy időt és energiát szánjon a csomagolóanyag és a formaterv körültekintő kiválasztására. A csomagolástechnika egyik legfontosabb feladata, hogy vevőmágnes csomagolásokat hozzon létre. Azt senki sem szeretné, hogy a csomagolás vásárlói panaszokra adjon lehetőséget, és a lehető legmesszebbre űzze azokat, akik egyszer már megvásárolták a termékünket! Összeírtuk a csomagolással szembeni leggyakoribb vásárlói panaszokat.

 

Amit a csomagolástechnika figyelembe kell vegyen: a leggyakrabban hallott vásárlói panaszok

 

Vásárlói panasz #1: Nem lehet kinyitni

A vásárló akár hónapokon át gondolkodik, míg kiválasztja a számára ideális terméket, és amikor kézbe veszi, a csomagolás megálljt parancsol. Emberünknek ugyanis ki kell találnia, hogyan nyissa ki a csomagot. Hétköznapi frusztráció az is, amikor egy élelmiszer kibontásához külön felszerelésre van szükség. A kagylóhéj csomagolás tipikus példája ennek: olló nélkül jobb hozzá sem látni, de még úgy is nehezen megy.

 

Milyen következtetést vonhat le ebből egy vállalkozás vezetője? A csomagolásnak amellett, hogy védi a terméket a szállítás, az anyagmozgatás és a tárolás során, könnyen nyithatónak kell lennie. Ez különösképpen azért nagy kihívás a csomagolástechnika számára, mert a könnyű kezelést kizárólag a vásárlónak kell élveznie, és nem azoknak, akik illetéktelenül férnek hozzá.

 

Vásárlói panasz #2: A csomagolás túl nagy a tartalomhoz képest.

Bár a csomagoláson fel van tüntetve, mekkora mennyiséget tartalmaz, mégis a csomagolás nagysága alapján ítéljük meg a becsomagolt termék mennyiségét. Ez a panasz a leggyakrabban bizonyos élelmiszerek, például chipszek esetén bukkan fel. A burgonyaszirmok csomagolásánál figyelembe kell venni, hogy a tasakot nitrogénnel vagy más védőgázzal töltik fel, erre tervezik meg a csomagolást. A chipszes zacskó csomagolástechnikai szempontból egyáltalán nem túlméretezett, legalább ekkorának kell lennie!

 

A nem élelmiszeripari termékek esetén is jelentkezik ez a panasz: a gyártó kipárnázza a terméket, hogy az biztonságban legyen. A felhasznált extra térfogat félrevezető lehet ugyan, de célt szolgál. A félreértések elkerülése végett használhatunk átlátszó csomagolást, ami megmutatja a terméket, így a vásárlót nem éri utólag csalódás.

 

Vásárlói panasz #3: Túl sok csomagolóanyag

A vásárlók nem szeretik a túl sok csomagolóanyagot, amivel hazatérve megtöltenek egy fél szemetest. Tulajdonképpen itt egyesül az első két panasz: a túl sok csomagolóanyagot egyrészt nehéz eltávolítani, másrészt nagyobbnak mutatja a terméket, mint amilyen. A vásárló környezetvédelmi szempontból is kifogásolhatja a csomagolóanyag túlzott használatát.

 

A csomagolástechnikában a többrétegű csomagolás célja mindig a termék megfelelő védelme. Egy tipp, amit javasolni tudunk: használjon annyi csomagolást, amennyit a termék védelme megkíván, de a belső réteg legyen szilárd, vagy készüljön egyetlen darabból. Például térkitöltő chipsz helyett használjon habcsomagolást!

 

Ahhoz, hogy minden szempontból tökéletes legyen a termékcsomagolás, a legjobb egy fókuszcsoport alkalmazása. Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy megtudjuk, mit gondolnak a vásárlók a termékünk csomagolásáról – mielőtt piacra dobnánk!

 

Ha biztosra akar menni a csomagolástechnika terén, forduljon hozzánk>>