14márc

Kevesebb sérült szállítmány? A csomagolóanyagon is múlik!

A sérült áru a vásárlók és a gyártók rémálma. A vevő megrendel és kifizet egy terméket, majd heteket, gyakran hónapokat vár, amíg megkapja. Amikor a várva várt termék megérkezik, és már a csomagolóanyag állapota elárulja, hogy a tartalma megsérült, a vásárló azonnali megoldást szeretne. Jogosan. Csakhogy a gyártónak ekkor még fogalma sincs arról, hogy nem sikerült teljesíteni a rendelést. Mindaddig, amíg a vásárló nem értesíti.

 

Ez a forgatókönyv naponta sajnos többször lejátszódik szerte a világon. A sérült szállítmányok csökkentése jelentős megtakarítást jelent minden vállalkozásnak. Az alábbiakban néhány tippel segítjük azok munkáját, akik a biztonságos szállításért felelnek.

 

 

A megfelelő csomagolóanyag a biztonságos szállítás kulcsa

 

A termékek nem megfelelő csomagolása a leggyakoribb ok, amire a szállítócégek hivatkozni szoktak. A termékek megfelelő csomagolása sok mindent jelenthet, attól függően, hogy pontosan mit akarunk szállítani. Jelenti egyrészt a csomagolóanyag helyes kiválasztását, másrészt a legnagyobb védelmet biztosító csomagolási mód meghatározását.

 

Néhány gyakorlati tanács:

  • Kezdje a raklappal. Ne válasszon túl keskeny típust, mert az a targonca- és tehergépkocsivezetők számára plusz feladatot jelent. A manőverezés gyakran már bepakoláskor károkat okoz.
  • Győződjön meg arról, hogy a termékek rögzítve vannak a raklaphoz. A raklaphoz való rögzítéshez leggyakrabban használt csomagolóanyag a stretch fólia és a pántszalag.
  • Ha lehetséges, dokumentálja az áru berakodását. A képek segítségével bizonyítani tudja, hogy milyen állapotban hagyta el a szállítmány a gyárat, üzemet.

 

  1.  Válasszon megfelelő szállítócéget

Szállítás közben az áru néha megsérül, ez alól egyetlen fuvarozással foglalkozó vállalkozás sem kivétel. Mégis, vannak olyan szállítócégek, amelyeknél lényegesen kisebb, nagyságrendekkel alacsonyabb a káresetek száma. Hogyan válasszon megfelelő szállítót? Az egyik jó szempont az ár. Ha egy fuvarozó cég túl olcsó, annak valószínűleg megvan az oka.

 

Sokat elárul a szállítócég biztosítás-politikája. A fuvarozási szerződés mellett nagy jelentősége van a biztosítási szerződésnek is. Mekkora a fuvarozó felelőssége elvesztés, sérülés esetén? Milyen összeg erejéig történik a kár megtérítése? Tájékozódjon, majd válassza a legelőnyösebb feltételeket biztosító céget.

 

  1. A vásárló ellenőrizze a szállítmányt

Javasoljuk, hogy a vásárló ellenőrizze a szállítmányt annak érkezésekor. Végezzen alapos vizsgálatot, különösen sérült csomagolóanyag esetén. Csak azt az árut vegye át, ami megfelel az elvárásainak, az esetleges károkat pedig rögtön jelezze a gyártónak.

 

  1. Még több kép

Ha a vevő kárt észlel, készítsen fényképet a sérült raklapról.  Legszerencsésebb, ha a szállítócég sofőrjét is mellé állítja, hogy igazolni tudja, nem későbbi sérülésről van szó.

 

Sajnos a szállítás során keletkező károkat nem lehet teljesen kivédeni, időről időre adódik egy sérült raklap. Mi azon vagyunk, hogy ez minél ritkábban forduljon elő: segítünk a megfelelő csomagolóanyag kiválasztásában!