Azt eddig is tudtuk, hogy a csomagolóanyag és általában a csomagolás hatalmas szerepet játszik a vásárlói döntésekben. Három friss kísérlet azonban még a mi várakozásainkat is felülmúlta. Nem kevesebbet igyekeztek bebizonyítani, mint azt, hogy a csomagolás hatással van magára az ízérzékelésünkre is! Valóban, jobban esik a sör, ha ívelt pohárból isszuk?

A csomagolóanyag eddig nem ismert szuperereje

Íme, a csomagolóanyagok legújabb tudományos megközelítése: három, egymástól független tanulmány vizsgálta azt, milyen hatással van az emberre, hogy milyen formájú csomagolásból issza az italát.

De lássuk a három kísérletet!

Az első kísérlet résztvevői kólát ittak üvegpohárból, majd műanyag palackból. Az ital természetesen ugyanaz volt, mégis legtöbben a poharas változatot édesebbnek, a műanyag palackosat pedig szénsavasabbnak ítélték.

A második kísérlet szereplői sört kaptak különböző formájú poharakban. A sör ízének intenzitása 6%-kal jobbnak bizonyult az íveltebb pohár esetén. Ugyanezt az eredményt kapták bor esetében is, itt is az ívelt pohár fokozta az ízélményt.

Az utolsó kísérletben arra voltak kíváncsiak, hogy a 3D-s nyomtatott felületek hatással vannak-e a fogyasztásra. A kísérlet szereplői kávét kaptak szögletes és lekerekített dombornyomásos pohárban. A szögletes textúrájú pohár italát 27%-kal keserűbbnek ítélték.

A csomagolóanyag típusa, a csomagolás formája (szögletes vs gömbölyded) alapján a kísérlet alanyai különböző ízekről számoltak be. A kóla édesebbnek, a kávé keserűbbnek tűnt, holott mindegyik csomagolás ugyanazt az italt tartalmazta! Mégis, mi történik itt?

Azt már régóta tudjuk, hogy az ételek, italok élvezetéhez az összes érzékszervünk hozzájárul. Az érzékszervek egymással állandó kölcsönhatásban állnak, ezért elkerülhetetlenül bizonyos társításokat végzünk. Például, az érett almák pirosak, ezért a piros színhez általában a frissességet társítjuk. Hasonlóképpen, a hegyes salátalevelek keserűek, ezért az éles, szúrós dolgokról a keserű íz jut eszünkbe. Egyesek szerint ez a társítási folyamat jelentkezik akkor is, amikor különböző formájú csomagolások közül kell válasszunk.

Ha legközelebb levesz a polcról valamilyen nassolnivalót, figyelje meg a csomagolás formáját. A friss tudományos kutatások szerint ugyanis Ön már akkor sok mindent fog tudni a termékről, amikor még ki sem nyitotta a csomagolást!

Ha nem biztos abban, hogy milyen csomagolóanyagot válasszon a termékének, kérje csomagolástechnológus munkatársaink segítségét>>