10máj

Düsseldorfban jártunk: a csomagolástechnika legújabb trendjei

Május 4–10. között az Uniotech is kilátogatott a düsseldorfi Interpack Csomagolástechnikai Kiállításra, hogy nyomon kövessük a csomagolástechnika újításait, a csomagoló gépek, csomagolóanyagok és édesipari gépek nemzetközi szakvásárán. A háromévente megrendezett kiállítás a teljes értékláncot bemutatja: a csomagolt áruk és csomagolóanyagok gyártásától a csomagolási műveleteken és a disztribúción át a minőségbiztosításig és legvégül a fogyasztóvédelemig.

A vásár alapgondolata egyszerű: a csomagolástechnikai ipar nélkülözhetetlen az összes iparág számára, hiszen minden termelés szükségszerűen a csomagolással zárul. Éppen ezért az Interpack a szakmán túl minden iparág számára tartogat érdekességeket.

Miért érdemes kilátogatni az Interpack Csomagolástechnikai Kiállításra?

  • Mert a csomagolástechnikai innovációkkal itt lehet találkozni legelőször. Első kézből megismerhető számos technológiai újdonság, aki a legújabb gépeket és csomagolóanyagokat meg akarja ismerni, annak az Interpackon a helye.
  • Inspirációt ad a következő 3 évre. A becslések szerint idén 170.000 szakmabeli látogatta meg a vásárt, volt lehetőség eredményes kapcsolatokat építeni.
  • A korábbi vásárok tapasztalataiból kiindulva egy igazán színvonalas rendezvényre számíthattunk, és a vásár behozta a hozzá fűzött reményeinket.
  • Hihetetlen programkínálattal találkoztunk az idén is.
  • A csomagolástechnikai iparban dolgozóknak kötelező részt venni, mert rengeteg lehetőséget kínál kapcsolatépítésre.

A jó csomagolás másik neve: idő

A nyers húskészítmények tipikusan az a terület, ahol a csomagolástechnika bizonyítani tud. Nagymamánk még azt mondta, hogy vásároljuk frissen a hentestől, és még aznap dolgozzuk fel, ma már nem kell annyira sietni. A módosított atmoszférájú csomagolások és a vákuumtechnológia lehetővé teszik, hogy a hús megőrizze a frissességét több napon, vagy akár heteken át. Az idén a Multivac bemutatta a MultifreshTM rendszert, ami a vákuumtechnológia lehetőségeit szélesíti ki. A vákuumfólia második bőrként feszül a csomagolandó árura, még esztétikusabbá téve a csomagolást.

Digitális csomagolás

Mit vár el a vásárló a csomagolástól? Az Y generáció (18–37 évesek) vásárlóereje arra készteti a termelőket, hogy maximálisan az igényeikhez szabja a termékeket. Eszerint a trend szerint a csomagolásnak egyéninek kell lennie, nem árt, ha luxusérzetet sugall, és fontosak a környezetvédelmi szempontok is.

Az Y generáció:

  • Minden más generációnál jobban figyel az online véleményekre és ajánlásokra, ha vásárlói döntést akar hozni, először megkeresi a terméket a világhálón
  • Az okostelefonjáról vagy a tabletjéről rendel
  • 73%-uk hajlandó többet fizetni, ha a termék környezetbarát
  • 73%-uk ragaszkodik a környezetbarát csomagoláshoz

A csomagolástechnika digitális forradalmának lehetünk tanúi: a marketingesek a csomagolást arra használják, hogy az összes érzéket megszólítsák. Hang, zene, film, további információk azonnal elérhetővé válnak pl. QR-kódok segítségével.

Megjelent a valós idejű (real-time) csomagolás fogalma: a csomagolás egy eszköz, amin keresztül egy új típusú interakció valósul meg.

Itthon mikor jelennek meg a csomagolástechnika legújabb trendjei? Figyelje weboldalunkat>>